logo
امروز : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۹۴۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

راهیان نور, سفری از جنس عشق و دلدادگی به شهدا

راهیان-نور,-سفری-از-جنس-عشق-و-دلدادگی-به-شهدا
اردوهای راهیان نور فرصتی مناسب برای تجلیل و تجدید از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است. که باعث ترویج عشق, ایثار و گذشت در جامعه و شناخت آن  بین نسل جدید و پرورش آن برای نسل‌های آینده است

به گزارش موج رسا; کاروان های راهیان نور با هدف اعزام افراد به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس با هدف گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اسلام از سال ۷۶ فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۸۴ و با ابلاغ مقام معظم رهبری، ستاد مرکزی راهیان نور در قالب اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ماموریت خود را از سر گرفت.

به همین منظور ستاد مرکزی راهیان نور با هدف ساماندهی به وضعیت راهیان نور در سال ۱۳۸۳ ذیل ساختار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تعریف و در سال ۱۳۸۴ ستاد مرکزی راهیان نور تأسیس شد.  

به گفته کارشناسان و مسوولان، راهیان نور فرصتی برای شناخت دوران دفاع مقدس برای نسلی است که آن دوران را درک نکرده‌اند و به طور قطع این سفر معنوی و ارزشمند در روحیه آنان و همچنین در جامعه تاثیرات مثبت و گران سنگی خواهد داشت.  

این عده معتقدند، نسل جوان و آیندگان که سالهای دفاع مقدس را درک نکرده‌اند با حضور در اردوهای راهیان نور با حال و هوای جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس آشنا می شوند و بهتر به رشادتهای رزمندگان اسلام در جنگ هشت ساله پی می‌برند.

 استقبال دانش آموزان استان زنجان از اردو رراهیان نور

در استان زنجان نیز اردو راهیان نور با همت برخی ارگانها همچون آموزش و پرورش و سپاه برگزار شده است. و در حال حاظر 900 نفر از دانش آموزان به این اردو اعزام شدند.   

در همین راستا علی اسماعیلی در کفتگو با موج رسا با بیان اینکه از کل مدارس استان زنجان 900 نفر اعزام دانش آموز با کاروان راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشور انجام شده است گفت: شاهد اتفاقات خوبی در عرصه اعزام دانش آموزان به اردو راهیان نور بودیم که این نقطه قوتی برای پیگیریهای مکرر اردوهای راهیان نور از طرف دانش آموزان می باشد. 

وی با بیان اینکه دانش آموزان استان زنجان با بهترین شرایط حاضر به اردو راهیان نور اعزام شدند اظهار کرد: در این راستا از ارگان سپاه استان زنجان صمیمانه سپاسگزاریم که به بهترین نحو در همه امور اعزام دانش آموزان یاور آموزش , پرورش استان زنجان بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان آموزش افزود: استان زنجان دبیرخانه کشوری اعزام راهیان نور در کشور است. 

وی تصریح کرد: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۵۰ نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در آموزشگاه‌های استان زنجان کلید خورد که این برنامه از خود دانش‌آموزان پیشگامان جهاد تبیین بودند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر